Page 9 - HAVELSAN Dergi Sayı2
P. 9

ür ü nl eri n  k ull a nı mı  v e  g eli știril m e si  n o kt a sı n d a   to t a ke t h e i niti ati ve i n t h e  us e  a n d  d evel o p m e n t o f
             k a m u  y ö n e ti mi ni n i ni siy atif  al m a sı  g e re kli.   o p e n s o u rce  p ro d ucts.  T his iss u e is  o n e  o f  o ur  pri oriti es
             C u m h ur b a ș k a nlı ğı  Dijit al  D ö n ü ș ü m  Ofi si il e   i n t h e  di git al tra ns for m ati o n  p ro cess t h at  w e  foc us  o n
             birli kt e  o d a ğı mı z a  al dı ğı mı z  s a yı s al  d ö n ü ș ü m   to g e t h er  wit h t h e  Di git al Tra ns for m ati o n  Offi ce  at t h e
             s ü reci n d e,  b u  k o n u  ö n e mli  b a șlı kl arı mı z d a n  biri ni   P resi d e nc y.
             ol u șt ur u y o r.
                                                     T h e st ro n g er  yo ur  h u m a n  ca pit al is, t h e  m o re  ef fecti ve
             B e ș eri  s er m a y e ni z  n e  d e nli  g üçl ü y s e, t e k n ol oji   yo u  a re i n  tec h n ol o g y  p ro d ucti o n.  B e ari n g t his i n  mi n d,
             ü re ti mi n d e  d e  o  d e nli e t ki n  ol uy or s u n u z.  B ur a d a n   d e vel o p m e n t o f  h u m a n res o u rces  h as  a  d o mi n a n t rol e
             h a re k e tl e  Milli Te k n ol oji  H a ml e mi zi n  h e d efl eri ni   i n  ac hievi n g t h e  o bj ecti ves  o f  o ur N ati o n al  Tec h n ol o g y
             g e rçe kl e știr m e d e i n s a n  k a y n a ğı nı n  g eli știril m e si   M o ve.  W e  p re p a re d t h e I n ter n ati o n al  F ell o w s hi p for
             b a ș at  bir  rol e  s a hi p.  Ul u sl ar ar a sı  Li d er   O utst a n di n g  R es e a rc h ers  wit h t his  aw a re n ess.  W e
             Ar a ștır m acıl ar  P ro gr a mı’ nı  b u  bili nçl e  h a zırl a dı k.   o ffer  ver y  att racti ve i n ce n tives  to  d o m estic  a n d  fo rei g n
             Y erli  v e  y a b a ncı  ü st  d ü z e y  ar a ștır m acıl ar a  ço k   hi g h l evel  res e a rc h ers.  T h e res e a rc h ers  w h o co m e
             c a zi p t eș vi kl er  s u n u y or u z.  Ül k e mi z e  g el e n   to  o ur  co u n tr y fi n d t h e  o p p ort u nit y to  w ork  n o t  o nl y
             ar a ștır m acıl ar;  s a d e ce  ü ni v er sit e  b ü n y e si n d e   wit hi n t h e  u ni versit y  b ut  als o i n t h e  pri va te s ec tor  a n d
             d e ğil,  ö z el  s e kt ö rd e  d e ç alı ș m a  v e  k e n di  e ki pl eri ni   cre a te t h eir  o w n  te a ms.
             k ur m a fır s atı n a  s a hi p  ol u y orl a r.
                                                     W e  w a n t yo u n g  p e o pl e  a n d c hil d re n  to  b e t h e  m ost
             Milli  Te k n ol oji  H a ml e si’ ni n  e n  ö n e mli  a kt örl eri ni n   i m p ort an t  actors  o f t h e N ati o n al  Tec h n ol o g y  M o ve.  W e
             g e nçl er  v e  çoc u kl ar  ol m a sı nı i sti y or u z.  8 1 ili mi z d e   w a n t to  rais e  a w a re n ess  a m o n g  yo u n g  p e o pl e i n  8 1
             g e nç  p o t a n siy eli mi zi n f ar kı n d alı ğı nı  artır m a k   p ro vi n ces  a n d  e n co u ra g e t h e m  to c re a te  tec h n ol o g y.
             v e  o nl arı t e k n ol oji  ü re t me y e t e ș vi k  e t m e k   Ex p eri m e n t al Tec h n ol o g y  W orks h o ps  will s er ve  to t his
             i stiy or u z.  D e n e y a p  Te k n ol oji  A t öly el eri  b u  a m ac a   p ur p os e.  Ex p eri m e n t al trai ni n g  m o d el  w as  d esi g n e d  to
             e v  s a hi pli ği  y a p ac a k.  D e n e y a p  e ğiti m  m o d eli;   h el p st u d e n ts  acq ui re skills s uc h  as  e n tre p re n e urs hi p,
             ö ğ re ncil eri n  giri și mcili k,  el e ști rel  d ü ș ü n m e,   critical t hi nki n g , s ol vi n g co m pl ex  p ro bl e ms,  ef fecti ve
             k ar m a șı k  p ro bl e ml eri  çö z m e,  e t kili ile ti și m v e   co m m u ni cati o n  a n d  te a m w ork.  S t u d en ts  are
             t a kı m ç alı ș m a sı  gi bi  b eceril eri  k a z a n m al arı n a   trai n e d t h e re i n  a re as s uc h  as  D esi g n -P ro d ucti o n,
             y ö n eli k  ol ar a k t a s arl a n dı.  Ö ğ re ncil e re  b ur a d a   R o b o tics-C o di n g ,  El ectro nic  P ro g ra m mi n g ,  So ftw a re
             Ta s arı m- Ü re ti m, R o b o tik-K o dl a m a,  El e kt ro ni k   Tec h n ol o gi es  a n d  A e ros p a ce  Tec h n ol o gi es.  T h e first
             P ro gr a ml a m a,  Y a zılı m  Te k n ol ojil eri,  H a v acılı k  v e   st a g e w as i m pl e m e n te d i n  1 2  p ro vi n ces.  W e  ai m  to
             U z a y  Te k n ol ojil eri  gi bi  al a nl a rd a  e ğiti ml er  v erili y o r.   bri n g t h es e  w orks h o ps  to g e t h er  wit h yo u n g  p e o pl e i n
             İl k e t ap t a  1 2 il d e  uy g ul a m a mı z  h a y at a  g eçti.   all  p ro vi n ces  b y t h e  e n d  o f  2 0 2 0.
             2 0 2 0  yılı  s o n u n a  k a d ar t ü m ill e rd e  b u  at öl y el eri
             g e nçl erl e  b ul u șt ur m a yı  h e d efli y or u z.


                                                                                                          7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14